Wycieczka w Bieszczady

21-22 maja 2018r., uczniowie klas V, IVa i IV b wraz z opiekunami:  Anną Karcz, Bożeną Kot, Marzeną Krawczyk i Ewą Stępień pojechali na wycieczkę szkolną w Bieszczady. Naszym przewodnikiem był Pan Jerzy Florys.

W pierwszym dniu wycieczki byliśmy w Sanoku, gdzie zwiedziliśmy Skansen - Muzeum Budownictwa Ludowego - jedno z największych muzeów na wolnym powietrzu w Polsce. Na początku obejrzeliśmy Galicyjski Rynek - rekonstrukcje centrum galicyjskiego miasteczka z równoczesnym pokazaniem wszystkich jego funkcji: społecznych, gospodarczych, kulturowych. Weszliśmy miedzy innymi do domów: zegarmistrza, fryzjera, aptekarza, sklepikarza. Potem kolejno obejrzeliśmy dom Cygana za wsią, kuźnię, chaty, cerkiew, młyn wodny, dwór, szkołę i wiele innych. Warto zauważyć, że wszystkie te obiekty były w pełni wyposażone w sprzęty którymi ówcześni mieszkańcy posługiwali się. Spotkaliśmy tam także owieczki i kozy. Po posiłku w „restauracji” McDonald, wyruszyliśmy dalej. Kolejnym etapem była Solina.  Zapora Solińska,  jest największą budowlą hydrotechniczną w Polsce o długości 664 m, podzieloną na 43 sekcje, wysokości 82 m i objętości betonu 760 000 m3. Przeszliśmy przez zaporę, kupiliśmy mnóstwo pamiątek i udaliśmy się do Ośrodka Wczasowego „Solinka” w Bukowcu. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji mieliśmy czas na zabawy.

Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do Przełęczy Wyżnej skąd żółtym szlakiem przeszliśmy  Połoniną Wetlińską  do Schroniska Chatka Puchatka. Wszyscy byli oczarowani przepięknym krajobrazem. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Był to mile spędzony czas, który dostarczył wszystkim mnóstwo atrakcji i wrażeń. Dziękujemy Panu kierowcy za bezpieczną jazdę, a Panu przewodnikowi za pokazanie nam „małego kawałka” Bieszczad, poczucie humoru i piękne piosenki.